Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se

Lämna gärna ett avtryck i gästboken ! :-)

Gästbok

lördag 5 februari 2011

Vad tycker du...

.. Om kvällens melodifestival? Jag måste ju säga att jag är inte så imponerad av låtarna. Dannys var väl OK men ingen sådär Wow faktor, enligt mig iaf. Men som sagt så är jag ju mer av en schlagertönt och gillar Charlotte Perelli & Carola ;o) Hehe.. men alla är vi olika. Tyckte du att rätt låtar gick vidare ? 

En annan sak som hade desto mer WOW-faktor var denna efterätt som vi mumsade på ikväll. LCHF dessert med jättegod chokladmousse, grädde och hallon. SMASKENS !!



4 port:
100 g mörk choklad (jag hade 86 % mörk choklad)
2 äggulor
1/2 dl starkt kaffe (kan uteslutas)
2 1/2 dl vispgrädde
till servering:
vispad grädde
tinade bär (hallon & blåbär) (Jag hade bara hallon)

Smält chokladen i micron eller vattenbad. Låt svalna något. Vispa ner äggulorna, en i taget. Rör ordentligt så det blandar sig till en slät smet. Tillsätt kaffe (om så önskas) och blanda väl. Vispa grädden, men inte för hårt!!! Rör ner lite av den lättvispade grädden i chokladmsten och blanda ordentligt. Tillsätt resterande grädde och rör om tills allt är ordentligt blandat (vispa inte för hårt, då blir det grynigt). Häll upp i 4 portionsglas och låt stå kallt i kylen tills det stelnat.

Yummie ! :o)

Inga kommentarer: